Jul...

2017-12-21 @ 16:14:34
Julen närmar sig, och med den ångest. Det känns så iaf. I år känns det inte roligt att fira jul. Jag valde därför att jobba. Där får jag tänka på annat än min förlorade bror och sjuka släktingar. Men man jobbar ju inte 24/7, dagen på jobbet tar ju också slut. Jag älskar min familj och jag älskar Jakobs familj, det är inte där felet ligger. Felet är att jag känner inte att det är värt att fira jul längre, pressen på alla som ska ha julklappar och som har köpt julklappar till oss. Jag vill inte ha julklappar. Jag vill ha min familj, jag vill ha mina nära och kära friska och vid liv. Jag vill ha glädje och en julgran. Jag vill köpa julklappar till barnen som finns runt om kring mig. Sen är jag nöjd med att sitta i soffan och titta på "Tomten är far till alla barnen" och "Grinchen - Julen är stulen", och spela bingolotto på uppesittarkvällen. Kommer jag någon gång tycka om att fira jul igen? 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0