Tråkig väder..!

2015-01-12 @ 17:13:50
Jag har inget emot att det snöar eller regnar, det kan jag tycka är mysigt. Jag tar gärna på mig regnkläder och ger mig ut på en promenad. Men vinden... jag hatar när det blåser. Det är så jävla tråkigt. Men har man hund så måste man ge sig ut ändå. Så när "Stormen" Egon kom till oss så fick jag gå hem från jobbet, sen ge mig ut i vinden. Det får blåse hur mycket det vill, men min hund behövde kissa! Han blir kissenödig även om det är storm. Även idag har det blåst lite. Men det blev en promenad runt golfbanan. Bamse var så lyckling och sprang runder lite som han själv ville. För det var inte mycket jag såg han. Jag älskar dessa långa rundor. Även om det inte är lika långa som dem brunkar vara, för Bamses skull, så är det ändå härligt att komma ut. Efter rundan nu när det varit så kallt och blåsigt så är det bara mysigt att ta en kopp kaffe, en smörgås och lyssna ljudbok. Funderar på att baka Kolakakor. Har inte bakat på länge och vill baka. Kolakakor är ju lätta och goda. Men jag äter ju inte det. Kanske om jag bakar sen tar med mig det till någon som äter det. Jag får se hur det blir. Jag får iaf inte glömma tvätten i tvättstugan. Jag hade turen idag att när jag tittade så var det ledigt hela dagen! Så det gick snabbt att tvätta några maskiner så nu hänger det på tork. Men med mitt minne så lär jag glömma det. 
Tror att både Bamse och jag saknar Manson lite för mycket nu. Men hans Husse har ju haft jullov och har itne hehövt hundpassning. Nu längtar man tills Husses skola ska börja ordentligt så att man får ha han lite mer. Jag är bara Mansons Nanny men ibland saknar man han så fruktansvärt mycket att det bara blir jobbigt. När man passar han så mycket så fäster man sig. Jag saknar hans energi och hans klumpighet. När man sitter i soffan och han bara kommer och lägger sig hos mig på bröstet. Underbara valpskrälle! Bamse och jag behöver valpen!! 
 
/Yasmine
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0