Nyår!

2015-01-03 @ 19:32:34
Bamse var jätte duktig på nyår. Jag jobbade f.m. och när jag kom upp till han i skogen hade han redan fått en promenad utan raketer. Som tur är har man underbara vänner som bor utan grannar mitt i skogen där man kan göma sig med sin hund. Sedan var det inte så mycket rakter förens på natten. Inte vad jag hörde iaf. Trots att jag skulle vara i skogen med Bamse och Manson, (ja även Hussen stannade hema, det var trots allt hans hus), så ville jag ändå laga mat, se Grevinnan och Betjänten och dricka Champagne till raketerna. Så på menyn stod det Hasselbackspotatis, fläskfilé med oströra, rödvinssås och sallad. Första gången, och såsen var från grunden, och allt blev gott och lyckat. Som tur var. Så det kommer jag göra fler gånger. Efter några timmar med matkoma så var jag envis, jag hade redan köpt ingredienserna så jag skulle laga efterrätt. Vet inte vad det heter, men det var typ stekta äpplen med socker och havregryn, sedan glass över det. Gott var det! Sedan har jag även en förmåga att alltid köpa bingolotter på nyår. Jag spelar oftast aldrig utan jag rättar dem alltid på internet. 
 
Vid tolvslaget gick vi ut, man såg inte mycket rakter i skogen, men man hörde dem bra och man såg att det lysste upp backom träden. Bamse klarade hela 10sec sen gick han in till musiken så att han slapp höra raketerna. 
Jag somnade mätt och belåten iaf! 
 
/Yasmine
 
 
 
 
Mina NyårsKillar! <3
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0