Då kom snön till slut ändå...

2014-12-29 @ 14:40:47
Då kom julen, och snabbt gick det. Jag jobbade och hade det faktist mysigt på jobbet. På Julaftonskväll var jag hos min underbara vän Elina som övertalade mig att gå ditt. Tycker det är jobbigt att gå till andra på julen då jag anser att det är en "familjehögtid". Men trevligt hade jag! Sen blev det även en super trevlg kväll med några kollegor hos Elina i helgen. Det är alltid roligt att träffas utanför arbetet som vanliga människor! 
 
Nu är det nyår kvar. Bamse är ju inte överlycklig i smällarna. Men som tur är har vi en kompis som vi får va hos, för det ligger mitt i sogen och man hör inte smällarna där. Så Bamse och jag kommer få en lugn och skön nyår tillsammans med god mat och titta på Grevinnan och betjänten. 
 
Snön kom till slut också. Mindre skoj det också. Men det fins fördelar, t.ex. betydligt renare hundar. Dem drar inte in så mycket grus och skit och kan inte bada i några skitiga pölar. Den blir det ju mycket ljusare ute. Det är också ganska skönt. Men det är så jävla kallt! Trots vinterjacka och underställ så fryser jag som fan! Värmefilten är igång för det mesta och raggsockarna är på. Jag trivs på våren och hösten. Då är det lagom varmt! Räcker med en tjocktröja. 
 
Nu blir det att göra vid sig för jobbet!
 
/Yasmine
 
Vintern, 29 December, 2014
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0